Telewizja
1Czy jeśli posiadam w domu więcej niż jeden telewizor to muszę opłacać podwójny abonament?
I tak, i nie. To zależy od tego czy odbierają Państwo telewizję analogową czy cyfrową i jaki posiadają Państwo pakiet. Jesli oba odbiorniki odbierają telewizję analogową to nie ponoszą Państwo żadnych dodatkowych opłat. Przy sygnale cyfrowym, ale w pakiecie socjalnym również na obu telewizorach można oglądać telewizję bez dodatkowych opłat. Niestety w przypadku cyfrowego pakietu podstawowego lub rozszerzonego za możliwość oglądania telewizji na drugim telewizorze należy dopłacić drobną sumę zgodną z aktualnie obowiązującym cennikiem. Na dzień 1.09.2015 r. opłata za każdy dodatkowy telewizor wynosi +5zł i ewentualnie wpożyczenie modułu CAM +2zł.
2Czy jeśli opłacam składkę (abonament) na rzecz TVK Bart-Sat to muszę również dokonywać wpłat za abonament radiowo-telewizyjny?
Tak, tę kwestię regulują zapisy ustawy o radiofonii i telewizji.Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wydał w dniu 12.07.1996 roku komunikat, zgodnie z art. 48 ust. 1 Ustawy o Radiofonii i Telewizji, "za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych pobierane są opłaty abonamentowe. Natomiast telewidzowie i radiosłuchacze korzystający z sieci kablowych w Polsce, opłacają abonament bezpośrednio na rzecz tych stacji. Wysokość opłaty, ustalana na podstawie odrębnie zawieranych umów, uzależniona jest od wyboru oferty, zawierającej różne ilości programów zagranicznych i polskojęzycznych oraz kosztów utrzymania i konserwacji sieci rozprowadzającej program.
3Mam zamiar odgałęzić sygnał na dwa odbiorniki tv i poprowadzić ok. 20 m przewodu koncentrycznego. Czy nie będzie to powodem spadku sygnału i jakości odbioru, a jeżeli tak, to jak to najlepiej zrobić?
W takim przypadku zalecamy skorzystanie z naszych usług. Jeśli zostanie to wykonane przez pracownika serwisu wyposażonego w odpowiednie urządzenia pomiarowe, to taka instalacja zapewni brak zakłóceń oraz właściwy poziom sygnału tv docierającego do obu odbiorników.
4Co zrobić, gdy w mój telewizor nie odbiera żadnych programów?
Proszę najpierw sprawdzić wizualnie stan instalacji w swoim mieszkaniu tj. czy nie wypadła wtyczka z odpowiedniego gniazda RTV lub telewizora, czy kabel połączeniowy nie jest uszkodzony. Proszę też sprawdzić, czy wszystkie rachunki za telewizję kablową są uregulowane, gdyż w przypadku zaległości nasi serwisanci mogli wyłączyć sygnał telewizyjny, Jeżeli nie zachodzi żaden z wyżej wymienionych warunków, to należy zgłosić usterkę w Biurze Obsługi Klienta podając adres, nr telefonu i rodzaj usterki.
5Nie mogę oglądać wszystkich programów, jakie powinny się znaleźć w wykupionym przeze mnie pakiecie. Dlaczego?
Jest to możliwe wyłącznie w starszych modelach telewizorów, które nie posiadały jeszcze pełnozakresowej głowicy. (kanały S1-S40, specjalne, kablowe). W przypadku wątpliwości można się skontaktować z naszym serwisem technicznym, który wyjaśni tę kwestię.
6Programuję telewizor i na niektórych kanałach nie mam fonii, co mam zrobić?
Proszę sprawdzić system fonii w ustawieniach programu. W naszej sieci nadajemy programy w systemach fonii B/G 5.5 MHz), D/K (6.5 MHz) oraz programy stereo w systemach A2 i w cyfrowym NICAM.
7Czy nadajecie programy w jakości cyfrowej?
Oczywiście. Na chwilę obecną jest to nasza jedyna oferta, a telewizja analogowa jest jedynie dodatkiem. Aby odbierać sygnał cyfrowy należy posiadać odbiornik telewizyjny z tunerem DVB-C (MPEG), bądź wynająć u nas dekoder, dzięki któremu można bez zmiany telewizora korzystać z tej usługi.
8Czy muszę kupować nowy telewizor, aby odbierać sygnał cyfrowy?
Każdy odbiornik telewizyjny, który ma wejścia audio, video (chinch lub eurozłącze) można podłączyć do dekodera, który umożliwia korzystanie z usług telewizji cyfrowej. Nie ma więc potrzeby wymiany odbiornika tv.
9Jak odbierać kanały cyfrowe w Bart-Sacie?
- Należy posiadać dekoder lub telewizor z głowicą DVB-C MPEG 4. - Częstotliwości na których jest tv cyfrowa (potrzebne do strojenia) częstotliwość początkowa 250MHz częstotliwość końcowa 706 MHz Szybkość transmisji danych - 6900 KS/s; Modulacja QAM 256 ID sieci 1
10Jakie nowe programy pojawią się w ofercie TVK Bart-Sat"?
Przez cały czas śledzimy niezwykle dynamicznie rozwijający się rynek medialny w Polsce, szukając wciąż nowych, atrakcyjnych programów, które mogłyby wzbogacić i urozmaicić naszą ofertę. Prowadzimy też badania oglądalności, które pozwolą nam na dokonywanie zmian w przyszłości. Bardzo cenne są w tym przypadku wszelkie Państwa sugestie i uwagi. O wszystkich zmianach programowych informujemy na bieżąco w naszym serwisie internetowym.
11Gdzie można zgłaszać ewentualne usterki i jak szybko są one usuwane?
Usterki można zgłaszać bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta w dni powszednie od 8:00 do 15:30, lub telefonicznie pod numerami telefonów: 89 7626262. Zobowiązujemy się do usuwania awarii sieci w terminie do 72 godzin od momentu otrzymania informacji o awarii.
Internet
1Kto może skorzystac z usługi internetu w Telewizji Kablowej "Bart-Sat"?
Z usługi internetu może skorzystać każdy abonent TVK "Bart-Sat" posiadający dowolny pakiet telewizyjny, który nie ma żadnych zaległości.
2Jak długo będę czekał na podłączenie Internetu?
Czas oczekiwania na podłączenie Internetu wynosi zwykle do 2 tygodni od momentu zgłoszenia tego w Biurze Obsługi Klienta i uzgodnieniu czy jest techniczna możliwośc aktywowania usługi pod wskazanym adresem.
3Za pomocą jakiej technologii TVK "Bart-Sat" dostarcza Internet do domu Klienta?
Poprzez sieć telewizji kablowej, za pomocą modemów kablowych pracujących w standardzie EuroDOCSIS, EuroDOCSIS 2, EuroDOCSIS 3. Sygnał przesyłany jest tym samym kablem, którym dociera do Państwa telewizja kablowa.
4Jakie są wymagania sprzętowe usług dostępu do Internetu?
Usługi Internet będą współpracowały z dowolnym komputerem wyposażonym w kartę sieciową Ethernet lub gniazdo USB. Interfejs Ethernet - charakterystyczne gniazdo podobne do gniazda telefonicznego - znajduje się na płycie głownej komputera. Jeśli komputer nie posiada interfejsu Ethernet ani USB być może posiada Wi-Fi, konieczne musi być wyposażenie go w kartę sieciową (koszt ok. 30 zł).
5Czy w usługach oferowanych przez TVK "Bart-Sat" występują miesięczne limity transferu?
Żaden z pakietów Internetowych dostępnych w ofercie TVK "Bart-Sat" nie posiada limitu na pobrane czy wysłane dane. Co za tym idzie, prędkości downloadu oraz uploadu nie są ograniczane i pozostają stałe, bez względu na to czy Państwa łącze jest wykorzystywane bardzo intensywnie, czy też tylko okazjonalnie.
6Czy szybkości transmisji są gwarantowane? Czy w godzinach szczytu osiągnę prędkość transmisji wskazaną w abonamencie?
Prędkości transmisji wskazane w ofercie nie są zależne od pory dnia. Szybkości transmisji gwarantujemy do punktów styku sieci TVK "Bart-Sat" z sieciami innych operatorów. Przez gwarancję rozumiemy tutaj fakt, że osiąganie przez klienta do dobrych, polskich serwerów prędkości znacząco niższej od prędkości abonamentowej traktujemy jako problem - a nie jako normalny stan spowodowany przeciążeniem sieci, godzinami szczytu, itd. Prosimy zwrócić uwagę na fakt, że z uwagi na rozproszoną naturę sieci Internet, nie mamy możliwości zagwarantowania szybkości transmisji do konkretnego jej punktu. Osiągane szybkości zależą nie tylko od TVK "Bart-Sat", ale również od prędkości połączenia drugiego uczestnika transmisji i prędkości łącz i styków jego operatora. Jednakże TVK "Bart-Sat" cały czas monitoruje łącza do operatorów zewnętrznych i w przypadku zwiększonego zapotrzebowania, zwiększa przepustowości.
7Jaka jest różnica między kb a kB? Czy ktoś ściągający pliki z prędkością 100 kb/s robi to szybciej niż ja, osiągając transfer 62 kB/s?
Zarówno kilobit (kb) jak i kilobajt (kB) jest jednostką w jakiej wyraża się prędkość przesyłu danych w Internecie. Różnica między nimi polega na tym, że 1 kB = 8 kb. Aby sprawdzić która prędkość transferu jest większa, 100 kb/s czy 62 kB/s, należy przedstawić obie prędkości transmisji w tej samej postaci - kilobajtów lub kilobitów. Chcąc zamienić 64 kB/s na odpowiadającą jej wartość w kb/s wykonuje się następujące przeliczenia: pamiętając, że: 1 kB to 8 kb, można napisać: 62 kB = 62 * 8 kb = 496 kb/s Otrzymany wynik daje poszukiwaną odpowiedź - 62 kB/s to blisko pięć razy więcej niż 100 kb/s.
8Czy będę mógł skorzystać z komunikatora głosowego, serwisu bankowego, gier internetowych...?
Tak, nasze usługi umożliwiają korzystanie z wszystkich typowych usług dostępnych w sieci Internet.
9Czy z połączenia mogą korzystać z dwa komputery?
Tak. Modemy kablowe posiadają złącza Ethernet, USB a za dopłatą także Wi-Fi. Standardowo uruchomiony jest tylko jedno z tych złącz. Po dokupieniu opcji uruchamiamy drugie złącze.
10Czy w sieci blokowane są usługi lub "porty"? Czy można korzystać z programów P2P?
W przeciwieństwie do niektórych operatorów, nie praktykujemy blokowania portów i usług. W ramach naszej usługi możecie Państwo sami decydować do jakiego celu chcą wykorzystywać swoje łącza.
11Czy można zamówić usługę Internet na firmę?
Tak, odbiorcami usługi Internet mogą być zarówno klienci indywidualni, jak i podmioty gospodarcze.
Telefon
1Jaka jest jakość połączeń telefonicznych?
Jakoś połączeń nie powinna odbiegać od jakości połączeń oferowanych w zwykłej telefonii stacjonarnej.
2Czy do dzwonienia potrzebuję specjalnego telefonu?
Nie. Każdy aparat telefoniczny posiadający wyjście RJ11 oraz możliwość wybieranie tonowego powinien działać w naszej usłudze.
3Czy wybierając usługę telefonu muszę zakupić także usługę stałego dostępu do internetu?
Tak. Należy być abonentem przynajmniej telewizji kablowej.
4W jaki sposób realizowana jest usługa telefonu?
Usługa oferowana jest dzięki podłączeniu zwykłego aparatu telefonicznego do modemu, dzięki któremu głos jest konwertowany do postaci cyfrowej i przesyłany do odpowiednich serwerów. Następnie dane są przesyłane do zewnętrznego operatora, który realizuje połączenie z wybranym numerem stacjonarnym lub komórkowym.
5Jak dzwonić?
Połączenie odbywa się w identyczny sposób jak w telefonii stacjonarnej. Chcąc wykonać połączenie w kraju wybieramy prefix miasta z którym chcemy się połączyć (np. Olsztyn prefix 89) oraz numer telefonu (np. 89-762-62-62). Chcąc wykonać połączenie międzynarodowe wybieramy kierunek 00 , następnie prefix państwa (np. Francja 33) oraz numer telefonu (np. 00 33 XXXXXXXXX). Chcąc połączyć się na telefony komórkowe krajowe wybieramy kierunek 0 następnie numer telefonu komórkowego np. 0 509 XXXXXX.
6Czy w ramach usługi mogę wykonywać bezpłatne połączenia do służb alarmowych?
Tak, można wykonywać połączenia np. 112, 997, 998, 999, itp.
7Ile linii telefonicznych mogę podłączyć?
Do modemu można podłączyć jedną lub dwie linie.
8Jaki będę płacić abonament za każdą dodatkową linię telefoniczną?
Każdy abonent, który będzie chciał posiadać dwie niezależne linie telefoniczne w obrębie lokalu, otrzyma od nas modem kablowy z dwoma wyjściami RJ11. Każda linia będzie posiadała oddzielny numer telefonu. W takim przypadku za drugą linię telefoniczną zapłacimy standardowo dodatkowe 100% ceny abonamentu.
9Czy mogę przenieść swój numer telefonu od obecnego operatora?
Tak. Obecnie posiadamy podpisane umowy umożliwiające przeniesienie numeru od innych operatorów.
10Czy w usłudze dostępne są połączenia na krajowe infolinie (0-800 i inne)?
Tak. Są one dostępne.
11Czy niewykorzystane darmowe minuty przechodzą na kolejne miesiące?
Nie. Darmowe minuty są do wykorzystania w miesiącu bieżącym.
12Jakie jest rozliczanie rozmów, sekundowe czy minutowe?
Naliczanie następuje co 1 min.
13Czy rachunek za usługi telefoniczne będzie na osobnej fakturze?
Tak. Rachunek za wszystkie usługi z których korzysta abonent w TVK Bart-Sat, będzie znajdował się na jednej fakturze.
14Czy połączenia przychodzące od zagranicznych operatorów telekomunikacyjnych będą wyższe?
Nie. Wszystkie połączenia od innych operatorów telekomunikacyjnych, będą naliczane zgodnie z taryfikatorem połączeń do sieci stacjonarnych.
15Czy darmowe minuty można wykorzystywać na połączenia komórkowe?
Nie. Darmowe minuty można wykorzystać na połączenia wewnątrz sieci TVK Bart-Sat, strefowe i międzystrefowe